Google keresőoptimalizálás árak – Miért annyi, amennyi?

A Google keresőoptimalizálás árak nagyon változatosak lehetnek. A különböző szolgáltatás csomagokat viszont nehéz összehasonlítani. Az ajánlatok tartalma nem feltétlenül egyezik meg, az árak között pedig hatalmas eltérések vannak. Ebben a cikkben azt fejtem ki, milyen szempontokat vegyél figyelembe, ha a SEO-ról van szó.

Az ár befolyásoló tényezők

A szolgáltatások több tényezőtől függenek:
  • Milyen szolgáltatást kérsz?
  • Mit tartalmaz a csomag?
  • Mennyire tapasztalt SEO szakemberrel van dolgod? Itt hozzáteszem, hogy a magas árak nem mindig tükrözik a minőséget.
  • Milyen mélységű SEO szolgáltatást kérsz: auditot, tanácsadást, esetleg teljes körű keresőoptimalizálást?
  • Milyen jellegű keresőoptimalizálásban állapodtok meg? Egyszeri, havidíjas, óradíjas (ez Magyarországon ritka) vagy sikerdíjas keresőoptimalizálás?
Bár a SEO árak nehezen összehasonlíthatók, azért van néhány szempont, amely alapján dönteni tudsz. Általában a csomagok közös jellemzője, hogy tartalmaznak kulcsszókutatást, technikai beállításokat, seo auditot, seo szövegírást és link építést. Ezek mindegyikére szükség van. Ha valami hiányzik, akkor már tudhatod is, hogyan gondolkodj az adott ajánlattal. A fenti szolgáltatásokat különböző szintekre bontják, és attól függően, mire van igényed, mit választasz, néhány tízezer forinttól, akár több százezer forintig is terjedhet.

Milyen szempontok alapján dönts az árak között?

A fentiek mind befolyásolják a  keresőoptimalizálás árakat. Mivel a különböző szolgáltatáscsomagok nehezen összehasonlíthatók, ezért érdemes néhány szempontot mérlegelni, amikor meghozod a döntésed:
  • A keresőoptimalizálás nem egyszeri dolog. Sokan belefutnak abba a hibába, hogy azt gondolják, megcsináltatják a weboldaluk SEO-ját, aztán majd dőlnek a látogatók a Google-ből. Hát, ez nem így van. A keresőoptimalizálás eredményeinek idő kell. Ráadásul a SEO nem egyszeri munka, folyamatos karbantartást és blogolást igényel és adott esetben link építést igényel.
  • A keresőoptimalizálás nem néhány órás feladat. Ha SEO szempontból nehezebb témáról van szó, ha nem egy induló honlapon kell dolgozni, hanem egy olyanon, ahol már rengeteg blogbejegyzés, aloldal vagy termék van, a feladat bizony több hónapot is igénybe vehet.
  • A jó SEO szakemberek folyamatosan képződnek, lépést tartanak a változásokkal. Ez is éppen olyan szakma, mint a könyvelés, a festés vagy bármi más. A szakértőknek pontos ismeretekkel kell rendelkezniük, amellett, hogy a Google, a célpiac viselkedése, az üzleti környezet is rendszeresen változik.
Egy dolgot ne feledj el! Ha stabil és jó helyezést akarsz elérni a keresőben, nincs mese, egyszer meg kell fizetned a profi Google keresőoptimalizálást. Utána pedig rendszeresen karban kell tartani a honlapod, és a blogolásról sem szabad megfeledkezned. Igen, a blogbejegyzések írása nagyon fontos. Attól, mert alapszinten kereső optimalizálva van a honlapod, még nem lesz stabilan jó helyezésed. A cikkeket pedig úgy kell megírnod vagy megíratnod, hogy azokat imádja a Google. A Google ingyen hozza a látogatókat a keresőből, azaz nem kell állandó hirdetési költségeket fizetned. De ennek feltétele a tartalmilag és technikailag nagyon jól, folyamatosan keresőoptimalizált honlap. Vizsgáld meg alaposan a árakat, a szolgáltatások tartalmát és a szakértőket is! Dönts a fentiek figyelembevételével! Ha pedig megfogadsz még egy tanácsot, akkor a keresőoptimalizálással ne várj, mert nagyon könnyen beelőz a konkurencia! Kérj ajánlatot keresőoptimalizálásra itt