Free cookie consent management tool by TermsFeed

Google keresőoptimalizálás árak – Miért annyi, amennyi?

A Google keresőoptimalizálás árak nagyon változatosak lehetnek. A különböző szolgáltatás csomagokat viszont nehéz összehasonlítani. Az ajánlatok tartalma nem feltétlenül egyezik meg, az árak között pedig hatalmas eltérések vannak. Ebben a cikkben azt fejtem ki, milyen szempontokat vegyél figyelembe, ha a SEO-ról van szó.

Az ár befolyásoló tényezők

A szolgáltatások több tényezőtől függenek:
  • Milyen szolgáltatást kérsz?
  • Mit tartalmaz a csomag?
  • Mennyire tapasztalt SEO szakemberrel van dolgod? Itt hozzáteszem, hogy a magas árak nem mindig tükrözik a minőséget.
  • Milyen mélységű SEO szolgáltatást kérsz: auditot, tanácsadást, esetleg teljes körű keresőoptimalizálást?
  • Milyen jellegű keresőoptimalizálásban állapodtok meg? Egyszeri, havidíjas, óradíjas (ez Magyarországon ritka) vagy sikerdíjas keresőoptimalizálás?
Bár a SEO árak nehezen összehasonlíthatók, azért van néhány szempont, amely alapján dönteni tudsz. Általában a csomagok közös jellemzője, hogy tartalmaznak kulcsszókutatást, technikai beállításokat, SEO auditot, szövegírást és link építést. Ezek mindegyikére szükség van. Ha valami hiányzik, akkor már tudhatod is, hogyan gondolkodj az adott ajánlattal. A fenti szolgáltatásokat különböző szintekre bontják, és attól függően, mire van igényed, mit választasz, néhány tízezer forinttól, akár több százezer forintig is terjedhet.

Milyen szempontok alapján dönts az árak között?

A fentiek mind befolyásolják a  keresőoptimalizálás árakat. Mivel a különböző szolgáltatáscsomagok nehezen összehasonlíthatók, ezért érdemes néhány szempontot mérlegelni, amikor meghozod a döntésed:
  • A keresőoptimalizálás nem egyszeri dolog. Sokan belefutnak abba a hibába, hogy azt gondolják, megcsináltatják a weboldaluk SEO-ját, aztán majd dőlnek a látogatók a Google-ből. Hát, ez nem így van. A keresőoptimalizálás eredményeinek idő kell. Ráadásul a SEO nem egyszeri munka, folyamatos karbantartást és blogolást igényel és adott esetben link építést igényel.
  • A keresőoptimalizálás nem néhány órás feladat. Ha SEO szempontból nehezebb témáról van szó, ha nem egy induló honlapon kell dolgozni, hanem egy olyanon, ahol már rengeteg blogbejegyzés, aloldal vagy termék van, a feladat bizony több hónapot is igénybe vehet.
  • A jó SEO szakemberek folyamatosan képződnek, lépést tartanak a változásokkal. Ez is éppen olyan szakma, mint a könyvelés, a festés vagy bármi más. A szakértőknek pontos ismeretekkel kell rendelkezniük, amellett, hogy a Google, a célpiac viselkedése, az üzleti környezet is rendszeresen változik.
Egy dolgot ne feledj el! Ha stabil és jó helyezést akarsz elérni a keresőben, nincs mese, egyszer meg kell fizetned a profi Google keresőoptimalizálást. Utána pedig rendszeresen karban kell tartani a honlapod, és a blogolásról sem szabad megfeledkezned. Igen, a blogbejegyzések írása nagyon fontos. Attól, mert alapszinten kereső optimalizálva van a honlapod, még nem lesz stabilan jó helyezésed. A cikkeket pedig úgy kell megírnod vagy megíratnod, hogy azokat imádja a Google. A Google ingyen hozza a látogatókat a keresőből, azaz nem kell állandó hirdetési költségeket fizetned. De ennek feltétele a tartalmilag és technikailag nagyon jól, folyamatosan keresőoptimalizált honlap. Vizsgáld meg alaposan a árakat, a szolgáltatások tartalmát és a szakértőket is! Dönts a fentiek figyelembevételével! Ha pedig megfogadsz még egy tanácsot, akkor a keresőoptimalizálással ne várj, mert nagyon könnyen beelőz a konkurencia! Kérj ajánlatot keresőoptimalizálásra itt