Free cookie consent management tool by TermsFeed

Miért szükséges a SEO audit?

A SEO audit kihagyhatatlan tevékenység már működö weboldalak esetén. Fontossága elengedhetettlen az organikus forgalom növekedése érdekében. Miért szükséges? –Nos egy weboldal elkészítése nem egyszerű feladat, számos olyan hibát követhet el a fejlesztő, ami a keresőoptimalizálás szempontjából nem előnyös részünkre. Ebben a bejegyzésben a SEO ellenőrzés tárgyalt szakaszai a technikai hibák feltárására és javítására összpontosulnak.

Miért szükséges a technikai hibák javítása?

Végre elkészült a weboldalad, ezzel fogod a profitot termelni. Nyilván nem szeretnél oriási pénz tömegeket hirdetésekre költeni a megfelelő forgalom elérése érdekében. Jobban szeretnéd, hogy csak úgy áramoljanak a látogatók az oldaladra.

A keresőoptimalizálás első lépése nálam, hogy tegyük rendbe a technikai hibákat az oldalon. Azt tudnod kell, hogy a Google testvér a teljes oldalad minőségét ellenőrzi és ez alapján vonja le a kontextust, hogy valójában a weblap miről szól.

Na most tegyük fel, hogy a fejlesztés során áttértetek HTTPS protokollra és az átirányítást nem kezeltétek le rendesen. Az oldalad máris úgy viselkedik, hogy válaszol a felhasználónak HTTP és HTTPS hívásokra is. Ez önmagában még elnézhető. Azonban azt tudtad, hogy a Google ezt duplikációnak tekinti? Sajnos bármennyire is okos nem fogja helyetted eldönteni, hogy melyik verziódat tegye a találati listára. –Egyébként valószínűleg a HTTP verziót találja meg előbb és ezt fogja letárolni.

Ezzel a lepéssel vesztesz egy gyenge rangsorolási szignált. Most képzeld el, hogy van még az oldaladon kb. 20-30 ehhez hasonló hiba.

Minden egyes technikai hiba közrejátszik a rangsorolásban kisebb és nagyobb mértékben!

Persze azt felejtsd el, hogy a SEO ellenőrzés után majd minden kifejezésre első helyen leszel a találati listán. A SEO audit csak egy része a teljes keresőoptimalizálási folyamatnak. Mégis hozzájárul egy jó nagy szelettel a sikerhez.

Hogyan kezd el a SEO auditot

Első lépésként próbáld meghatározni, hogy egyáltalán megtalálható vagy-e a találati listán. Ehhez használd a Google keresőjét és gépeld be az alábbi parancsot:

site:weboldalam.hu

Fél siker, ha kapsz találati listát a letárolt oldalaidról. Most nézd át a listát és kattints egy két címke vagy kategória oldaladra. Nézd ezeket meg felhasználó szemszögből. Próbáld meg meghatározni, hogy eléri-e a mércét amit kitűztél célul. Ugyanis jobban jársz, ha a gyenge minőségű oldalaidat NOINDEX címkével látod el. Fejleszd fel őket és helyezd újra index alá.

A gyenge minőségű oldalak csökkentik a weboldalad minőségi megítélését!

Ellenőrzés a Search Console használatával

Az audit következő lépéseként látogass el a Search Console fiókodba és ellenőrizd, majd javítsd ki a feltárt hibákat.

Első lépésként kattints a lefedettség menü pontra és tárd fel a hibákat. A Google az oldalad feltérképezése során, ha hibát talál akkor itt értesít.

A search console használatával is végezhetünk seo audit -ot
Search Console hibák listája

Nézd át a hibák jellegét és próbáld meg kijavítani azokat. A Google rendelkezik magyar nyelvű súgóval a hibákkal kapcsolatban. Ezt itt találod.

Következő lépésként ellenőrizd, hogy van-e beküldve webhelytérképed az oldaladról. Ha úgy látod, hogy nincs akkor pótold ezt. A Google kétféle képen szkenneli a webet. Az első az oldaladra mutatott külső linkeken keresztül, illetve a beküldött webhelytérkép alapján.

A következő szakaszban ellenőrizd a weboldalad felhasználói élményét. Szükség esetén keress egy szakembert aki elvégzi a weboldal gyorsítását és optimalizálását. Fontos! Ha itt nem látsz semmit csak nagy ürességet, akkor sajnos várnod kell mert a Google nem tudta belőni a felhasználói élmény mutatókat az oldaladra. Ez rend szerint az alacsony látogatottságú oldalaknál szokott előfordulni. Ilyenkor érdemes ellátogatni https://pagespeed.web.dev/ oldalra ami megmutatja nekünk az aktuális értékeket. Rendszerint WordPress oldalak esetében a mobil sebességgel szokott gond lenni. Én azt ajánlom, hogy próbáld meg a mobil betöltés sebességét legalább 60% fölé feltornázni a megfelelő felhasználói élmény érdekében.

Menj tovább a bővítések menüpontra és ellenőrizd a hibákat. Tárd fel a strukturált adatok, termékek, navígácíós útvonalak bővítéseit és ellenőrizd vannak-e hibák. Javísd ki a feltárt hibákat.

Technikai hibák javítása fizetős eszköz használatával

A Search Console részben segített a SEO hibák feltárásában és javításában. De mi van akkor, ha azt szeretnénk ellenőrizni, hogy minden oldalon ki van-e töltve a Title és a metaleírás? Esetleg vannak e ismétlődő értékek? Alternatív megoldáskén akár manuálisan is átnézhetjük az URL címeinket, de nagyobb weboldalak esetében mindenképpen ajánlott egy szoftver használata.

Technikai hibák feltárására én a Seo Puwesuite által készített Website Auditor szoftverét szoktam használni. Miért pont ezt használom? Több gyártó által készített megoldást kipróbáltam. A piacon vannak még további jó minőségű weboldalak és programok PL: https://www.semrush.com/ , https://ahrefs.com/ , https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/. Mégis a Website Auditor a legolcsóbb megoldás a célra.

SEO audit, ellenőrző lista

Készítettem egy általam preferált ellenőrző listát amit mindenképpen ellenőrizni kell egy weboldal átvizsgálása során. A jó hírem hogy a Website Auditor használatával ezeket a problémákat ki szűrheted és javíthatod őket.

Technikai csoport megnevezésSzükséges lépések
1. Indexelés és bejárhatósági hibákOldalak 40x státusz kóddal
Oldalak 50x státusz kóddal
Oldalak indexelési korlátozással
Beállított 404- es hibaoldal
Robots.txt fájl
XML webhelytérkép
2. Átirányításokwww és nem www egyesítés
Ismétlődő HTTP/HTTPS változat
Oldalak 302-es átirányítással
Oldalak 301-es átirányítással
Hosszú átirányítási láncok
Oldalak rel „canonical” címkével
3. Kódolás és technikai tényezőkGoogle mobilbarát verzió
A SEO-t érintő mobilproblémák
Vegyes HTTP/HTTPS tartalom
Oldalak dupla rel=”canonical”-al
Oldalak beágyazott tartalommal
Túl nagy méretű oldalak
Egyéni 404-es oldalproblémák
Speciális karakterek problémái
4.URL -ekDinamikus URL-ek
Túl hosszú URL címek
5. LinkekHibás linkek
Oldalak túl sok linkkel
Dofollow külső linkek
Belső linkek horgonyszövege
6.KépekHibás képek
Üres “ALT” képleírás
7.Belső tényezőkHtml struktúra
Oldalak üres title tag-el
Dupla title tag
Túl hosszú title tag
Üres meta leírás
Dupla meta leírás
Túl hosszú meta leírás
Oldalcímek és meta leírások
Meta robotok Címkék
Speciális karakterekkel kapcsolatos problémák
Egyedi tartalom
Vékony tartalom

Az fontosnak tartom leírni, hogy ha fenti listában vannak ködös dolgok részedről, akkor ne kezd el a javítások alkalmazását a webhelyeden. Ha szeretnéd kérni a 7 pontos SEO audit szolgáltatást akkor vedd fel velem a kapcsolatot és segítek neked.